[2016] Spiraldynamik ® – Strečink a 3-D excentrika od hlavy až k patě

Spiraldynamik ® –  Strečink a 3-D excentrika od hlavy až k patě

shutterstock_159056987_cviceni_671

Kurz je určen pro absolventy kurzů Spiraldynamik ®

Strečink je pro mnohé z nás opravdovým elixírem života. V oblasti sportu i medicíny probíhá v současné době diskuze o smyslu a účelu protahování právem poznamenaná kontroverzí. Strečink totiž ani neochrání před zraněními, ani není účinný proti bolestem. Náhled na toto téma z pohledu Spiraldynamik®.

[box type=“info“ color=“black“ bg=“#e0E0E0″ font=“palatino“ fontsize=“14″ radius=“20″ border=“black“ float=“right“ head=“Základní informace ke kurzu“]

  • Termín: 24.9.2016 ( 10 – 17hod )
  • Počet účastníků: max 30
  • Místo konání: IQ pohyb, Nádražní 740/56,Praha 5 – Smíchov
  • Lektor: Dr.Christian Larsen – zakladatel konceptu Spiraldynamik ® /Švýcarsko/

                Cena kurzu: 6700,- Kč 

[/box]

Obsah:

Hlavní poznatky

Každé tělo je jiné. Počínaje nepohyblivými klouby až po hypermobilitu, od přetažených ochablých svalů až po zkrácené tvrdé napínače, všechno je možné- a to ještě většinou vše najednou v jednom těle! Jediným receptem je vlastní zodpovědnost: Inteligentní strečink se orientuje metodicky a intenzitou podle možností jednotlivce. Strečink podle Spiraldynamik® kombinuje znalosti a techniky z různých kultur, historických období a disciplín s knowhow „Spiraldynamik“. Od klasického baletu přes japonské sumo až po nejmodernější medicínské a anatomické poznatky. Takto si vytvoříte na základě toho nejlepšího svou vlastní vnitřní rovnováhu mezi flexibilitou a stabilitou. Zásadní je přitom osobní vnímání. Ti, kdo mají zkrácené svaly, cvičí při strečinku především pohyblivost, kdo má hypermobilní a tím těžko kontrolovatelné vazy a klouby, pracuje na „silovém držení“. Pomocí knowhow a cvičením podporujete obojí- k vašemu prospěchu, abyste se dobře cítili až vysokého věku.

Vědecké poznatky

  1. „Strečink má ochránit před zraněními.“  Pozor to je past, toto tvrzení je nesprávné! Nejnovější výzkumy to dokazují. Pilní „protahovači“ se zraňují minimálně stejně často jako ti, kteří se vůbec neprotahují. Na druhý pohled je to docela logické: Mnozí sportovci začínají s pravidelným protahováním až po opakovaných zraněních. Koho tedy udiví, že ve skupině „profi- strečrů“ počet zranění roste namísto toho, aby se redukoval
  2. Kdo se postaví šikmo před stěnu a protahuje si lýtkové svaly, protahuje je pasivně. Kdo se ovšem postaví přednožím na schod a pomalu nechá klesat paty, protahuje excentricky. Jen tak se sval naučí se pod napětím protáhnout do délky. A to je to, co je důležité.
  3. Nové vědecké poznatky o strečinku hlubokého podpůrného svalstva bohužel chybí. V praxi jsou většinou protahovány jen velké svaly paží a dolních končetin. A přesně ty jsou vědci zkoumány a v jejich výzkumných studiích uváděny. Strečink podpůrného svalstva tak zůstává v teorii i praxi bez povšimnutí.
  4. „Pravidelný strečink prodlužuje svaly.“ Také nesprávně! Opakovaným protahováním se stávají svaly pružné, ale neprodlužují se. Elasticita svalu závisí na schopnosti nejjemnějších svalových vláken (aktin-mysin) klouzat, délka svalu pak na počtu za sebou seřazených svalových elementů (sarkomér). Strečink mění elasticitu svalu, ne jeho délku.

Praxe

Vědecké poznatky a Spiraldynamik®-knowhow = perfektní kombinace pro praxi. Platí zde čtyři zlatá pravidla:

  • Nejlepší motivací je přát si být pružný/á a cítit se dobře- nikoliv strach ze zranění. Zde si udržel strečink svou hodnotu už po tisíciletí- od „a“ jako asány, přes „b“ jako balet…až do „z“ jako zen.
  • Protahujte excentricky a ne pasivně. Přiznejme si, funkční protahování napjatých svalů není jednoduché a je třeba se ho naučit. O to více je účinné.
  • Protahujte hluboké podpůrné svalstvo- to je ještě neobjevené tajemství! Rozpohybovat veškeré malé svaly v hloubce třídimenzionálně a rytmicky je neuvěřitelné blaho pro šíji a záda.
  • Rozhodující je transfer do běžného dne. Příklad ohybačů kyčlí: Beznadějně zkráceny kvůli věčnému sezení jsou protahovány třídimenzionálně, rytmicky a excentricky. Celý efekt vydrží jen několik hodin. Chůze je perfektním, každodenním, dlouhodobým využitím! Pokud se podaří přenos do běžného života, zůstávají svaly protažené, silné a pružné.

Profesionální tlumočení z německého do českého jazyka Mgr. Jaroslava Černohlávková.

Registrace na kurz je momentálně možná pouze na email info@sdynamic.cz